نایلون فودگرید

نایلون فودگرید ماندگاری زیادی دارد و از مواد اولیه ای ساخته می شود که دارای مواد نانو نیست. مواد تشکیل دهنده ی آن بر اساس مواد فود گرید یا همان غذایی است. از همین رو به علت رعایت کردن تمام مسائل بهداشتی برای تهیه آن، این نوع از پلاستیک یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی مواد غذایی یا به عبارت دیگر همان نایلون فودگرید است.

 

نایلون فود گرید (food grade) چیست؟

پلاستیک ها از پلیمر تشکیل شده و پلیمر از به هم پیوستن مونومرها به وجود می آید. در بین بسیاری از انواع پلاستیک ها، یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین آنها نایلون نام دارد. هسته اصلی در تولید نایلون پلی اتیلن است.

درجه غذایی در مواد پلی اتیلن  به این معنی است که بسته بندی برای ذخیره سازی طولانی مدت مواد غذایی مناسب است. در پلاستیک های نامرغوب  و ناخالص که با مواد بازیافتی و ترکیبی تهیه می شوند، امکان جدا شدن برخی از مونومرها و نفوذ  آن ها به ماده غذایی وجود دارد.

اما پلیمرهای فودگرید دچار شکستگی و اکسایش نشده و حتی در صورت برخورد مستقیم با مواد غذایی ضرری به آن نمی رسانند. دلیل این امر آن است که در ساخت پلاستیک های فودگرید هیچ گونه ماده شیمیایی آسیب زایی استفاده نشده است، در نتیجه فاقد مواد سرطان زا بوده و ضرری برای سلامتی انسان ندارد.

ساختار فود گرید ها قادر به حفظ این ویژگی خود حتی در دماهای بالا  و در مجاورت غذای گرم نیز هستند.

 

نایلون فودگرید

 

یکی از پراهمیت ترین موارد در صنعت تولید و بسته بندی مواد غذایی یافتن استاندارد ترین نمونه از مواد اولیه سالم می باشد. که نایلون های فودگرید به این دلیل تولید می شوند. 

مواد پلاستیکی فود گرید هیچگونه رنگ خطر زا، هیچ پلاستیک ترکیبی که حاوی مواد شیمیایی یا هر ماده مضر دیگر برای انسان باشد را ندارند. در این نوع از پلاستیک ها، از مواد اولیه بسیار با دوام  استفاده می شود. تمام مسائل بهداشتی نیز برای تولید این نوع از پلاستیک رعایت می شود.

به طور خلاصه، موردی که پلاستیک را از نظر ایمنی استاندارد می کند خلوص آن است. این به این معنی است که در این نوع پلاستیک نمی توان از رنگهای مضر یا مواد ترکیبی و بازیافتی که برای سلامتی انسان خطرناک هستند به هیچ وجه استفاده کرد. مواد افزودنی ممنوعه هستند. 

 

ویژگی های نایلون فود گرید

پلاستیک های دارای درجه فود گرید دارای خصوصیات زیر هستند:

  •  جنس پلی اتیلنی
  •   دارا بودن قابلیت چاپ
  • برخورداری از  مقاومت بالا در برابر ساییدگی
  •   شفافیت و بافت یکنواخت
  •  امکان تولید در ضخامت و ابعاد گوناگون
  •  حفظ بهداشت و سلامت  مواد غذایی از مرحله تولید تا استفاده
  •   جلوگیری از امکان  بروز تغییرات شیمیایی در فرآورده های غذایی

دارا بودن علامت فودگرید در محصولات نشان دهنده آن است که کالای مورد نظر، با رعایت پروتکل های بهداشتی تولید شده است و  عاری از مواد شیمیایی مضر است. 

 

کاربرد نایلون های فود گرید

فود گریدها پلاستیک های بهداشتی مختص مواد غذایی هستند . جهت بسته بندی انواع مواد غذایی  مانند  بسته بندی غذاهای آماده و نیمه آماده، حبوبات ،خشکبار ، غلات ، نان و…مورد استفاده قرار می گیرند.

پلیمرهای فودگرید به دلیل حذف ترکیبات نانویی از فرمول تشکیل دهنده آن ها ضرری برای سلامتی  ندارند.

 

 موارد استفاده ظروف فود گرید

فودگرید می تواند در دو حوزه مواد غذایی یا صنعتی قابل استفاده باشد.

در حوزه مواد غذایی، ظروف فود گرید در انواع بسته بندی ها که شامل مواردی مثل قوطی های نوشیدنی، لیوان ها و ظروف غذا وبسته بندی به کار برده می شوند. جالب است که بدانید یکی از مرسوم ترین روش های بسته بندی در صنعت مواد غذایی، نایلون شیرینگ حرارتی می باشد..

قابل ذکر است که ظروف فودگرید می‌توانند از انواع مواد، همانند کاغذ ، پلاستیک ، کارتن، سلفون بسته بندی ، فلز و ... ساخته شوند همانند قوطی های کنسرو و روغن.

نوع دیگر استفاده از فودگرید(درجه غذایی ) در تولید نایلون ها جهت بسته بندی  مواد غذایی است که در این نوع از پلاستیک ها ، از مواد اولیه بسیار با دوام استفاده شده و تمام مسائل بهداشتی نیز، برای تولید این نوع از پلاستیک رعایت می شود.

یکی از موارد مصرف این پلاستیک ها بسته بندی های آجیل ، چیپس و پفک می باشد و قابلیت چاپ لوگوی شرکت و کارگاه مربوطه را دارد که مجموعه ی آرمان نوین  پلاستیک پارت  تولید کننده و فروشنده ی انواع نایلون آماده ی مشاوره دادن  در این زمینه به شما عزیزان میباشد، با ما در تماس باشید.

 

سلفون بسته بندی

 

سیلیکون های فود گرید برای  شیرینی ،شکلات و  کیک پزی استفاده می شوند و به عنوان قالب این مواد در فر قرار می گیرند و با توجه به خواص ذکر شده برای فود گرید ها این سیلیکون ها حالت خود را در مجاورت  گرما از دست نمی دهند و باعث سمی شدن غذا نمی شوند.

دبه فود گرید می تواند گزینه ی خوبی برای حمل و ذخیره ی طولانی مدت غذاها همانند ترشیجات باشد ،در انتهای بشکه های دارای درجه غذایی ،کد شناسایی رزین استفاده شده داخل یک مثلث درج شده است که با توجه به کد میتوانید درجه غذایی بشکه را تشخیص دهید.

کارخانجات مواد غذایی با استفاده از ظروف فود گرید استاندارد و بهداشت محصولات خود را تضمین میکنند.  

در دیگر مصارف صنعتی  فود گرید ، میتوان  استفاده از این مواد در صنعت بسته بندی داروها ، لوله های آب آشامیدنی و همچنین کشاورزی  را ذکر کرد.

امروزه مشاغل خانگی مانند تهیه فینگر فود، غذاهای خانگی و سبزیجات بسیار رواج یافته است که در ارتباط مستقیم با غذا بوده و مسلما رعایت اصول بهداشتی در این زمینه  بسیار حائز اهمیت است.

اگر در این حوزه فعالیت دارید به خاطر داشته باشید بسته بندی شکیل و جذاب می تواند مبلغ خوبی برای کار شما باشد ضمن این که ، این اطمینان را در مشتری به وجود می آورد که در طی  پروسه ی تهیه و بسته بندی مواد، نکات بهداشتی و استاندارد رعایت شده است .

 

مزیت های استفاده از ظروف فودگرید

  1. در بسته بندی های غیر استاندارد مولکول ها بنا به  شرایط محیطی در برخی موارد مواد مضر خود را به مواد غذایی انتقال می دهند این در حالی است که مولفه هایی  برای تضمین بهداشت بسته بندی ها متناسب با تنوع مواد  داخلی آن تعیین شده است و ظروف فودگرید‌ به طور کامل این اطمینان و اعتماد را به شما می‌دهد که این  تولیدات از لحاظ ایمنی و بهداشت، قابل اتکا هستند.
  2. سطوح ظروف فودگرید عاری از هر نوع مواد مضر برای مواد غذایی است و خاصیت  و فواید مواد غذایی را برای مدت طولانی محفوظ نگه خواهد داشت؛ مواد فودگرید حتی در شرایط سخت  مانند گرما و فشار  بالا  از انتقال عوامل سرطان زا و آسیب زننده  به مواد غذایی جلوگیری میکند.
  3. در حال حاضر می توان با توجه به میزان دمای هر کالا و میزان چربی ماده ی غذایی مورد نظرو شرایط بسته بندی ، ظروف فود گرید متفاوتی تولید کرد.

 

گواهی فود گرید چیست ؟

دارا بودن گواهی نامه معتبر فود گرید از مسئولین مرتبط و مورد تائید وزارت بهداشت برای کلیه پوشش ها و ظروف پلیمری الزامی است.

 

خرید اینترنتی انواع نایلون

شرکت آرمان نوین پلاستیک پارت با سابقه ی بیش از دو دهه آماده ی خدمات رسانی در قالب فروش انواع نایلون همانند نایلون شیرینگ، حباب دار، استرچ ،چسب دار و... می باشد .جهت اطلاع از قیمت و مشاوره با ما در تماس باشید.

نظرات شما

هنوز کامنتی ثبت نشده است.

نیاز به نایلون دارید؟
یا میخواهید استعلام قیمت بگیرید؟

جهت درخواست استعلام قیمت از هرگونه از نایلون های تولید شده توسط آرمان نوین پلاستیک پارت، با ما تماس بگیرید.

درخواست استعلام قیمت