چگونگی راه اندازی خط تولید کیسه فریزر

کیسه فریزر چیست

کیسه ها ی نازک نایلونی شفاف که به آن کیسه فریزر گفته می شود در سایزهای مختلف تولید و توزیع می شود و از پرمصرف ترین لوازم یکبار مصرفی است که در طول روز از آن استفاده می شود عمدتا از این کیسه ها برای نگهداری مواد غذایی در فریزر یا یخچال استفاده می شود.

بعد از بسته بندی مواد غذایی دلخواه (گوشت، مرغ و…)  به وسیله ی نایلون فریزر، این کیسه ها درون یخچال قرار گرفته و مانع خروج بو و آب مواد غذایی می گردند.

با توجه به  اینکه بازیافت این کیسه ها مشکل است اما به دلیل راحت تر نمودن کارها و فوایدی که دارد نمیتوان از مصرف این کیسه ها گذشت چرا که استفاده از این کیسه ها باعث راحت تر شدن کارهای حمل ونقل و بسته بندی و …می شود. از این کیسه ها برای خرید روزانه و حمل و نقل راحت تر استفاده می شود ناگفته نماند که کاربرد نایلون فریزر در مقایسه با کاغذ و یا دیگر اقلام بسته بندی بسیار بیشتر است.

یکی از دلایل مصرف زیاد این کیسه ها و همچنین نایلون ساده ارزان بودن آن است این کیسه ها نسبت به کیسه های کاغذی است همچنین این کیسه ها نسبت به کیسه های کاغذی مقاوم تر بوده و پاره نمی شوند و مانع نفوذ آب می گردند.

 

کیسه فریزر به انگلیسی

  نامیده می شود freezer bag کیسه فریزر به انگلیسی.

 

قیمت کیسه فریزر

 

انواع کیسه فریزر

  • کیسه فریزر نایلونی یا نایلکسی
  • کیسه فریزر فله ای
  • کیسه فریزر رولی

 

راه اندازی خط تولید کیسه فریزر

با توجه به اینکه امروزه استفاده از کیسه فریزر افزایش پیدا کرده و از این کیسه ها برای نگهداری و بسته بندی محصولات خوراکی و… استفاده می شود و این کیسه از محبوبیت برخوردار است راه اندازی خط تولید کیسه فریزر ایده ی خوبی است ما در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه راه اندازی خط تولید کیسه فریزر و دستگاه ها و مواد لازم برای تولید این کیسه های محبوب صحبت کنیم.

این کیسه های فریزر از نظر درصد مقاومت، شفافیت و استفاده ی آسان در خانواده های مختلف طبقه بندی می شوند.

 

قیمت خط تولید کیسه فریزر

قیمت خط تولید کیسه فریزر با توجه به میزان تولید شما برآورد می شود در این مقاله دستگاه های لازم برای خط تولید تعریف شده اند اگر قصد دارید شرکت یا کارخانه ی بزرگ تاسیس کنید و تولید کیسه ها را با تعداد بالا انجام برسانید خب مسلما هزینه ی شما افزایش پیدا میکند چرا که درصد مواد اولیه و دستگاه های لازم برای تولید کیسه فریزر بیشتر می شود اما اگر به فکر تاسیس کارگاه کوچک هستید هزینه های شما کاهش می یابد البته قیمت روز مواد اولیه نیز در هزینه ی تولید تاثیرگذار است.

 

مواد اولیه ساخت کیسه فریزر 

عموما کیسه فریزرها از ترکیب مواد پلیمری و گرید های مختلف ساخته می شوند ترکیب و میزان مواد تشکیل شده ی این کیسه ها بستگی به تولید کننده دارد که بخواهد چه محصولی با چه مشخصاتی تولید کند از مهمترین پلیمرهای استفاده شده در این کیسه ها می توان به پلی اتیلن اشاره کرد. که از هر دو نوع سبک و سنگین این پلیمر استفاده می شود.

هر شرکت تولید کننده ی نایلون فرمول ساخت مخصوص به خود را دارد، نکته ی مهمی که در تولید این کیسه ها باید رعایت شود کیفیت این کیسه هاست چرا که از آنجایی که این کیسه ها با مواد غذایی ارتباط مستقیم دارند نباید سلامت انسان ها را به خطر بیندازد.

کیسه فریزر از مواد اولیه خامی که در صنایع پتروشیمی کشور موجود است ساخته می شود. در تولید کیسه فریزرهای ساده از هیچ گونه رنگ یا مستربچی (مواد سازنده نایلون رنگی) استفاده نمی شود به همین دلیل این کیسه ها شفاف و ساده هستند.

 کیسه های فریزر ها از لحاظ اندازه و ضخامت با یکدیگر متفاوت بوده و به طور کلی به صورت ضخیم یا نازک تولید می شوند.
اختلاف ضخامت کیسه ها نشان دهنده ی این است که فرمول ساخت و میزان مواد تشکیل دهنده ی این کیسه ها با هم متفاوت است.

 

دستگاه های خط تولید کیسه فریزر

 با توجه به نوع تولید که نایلون فریزر رولی در اینجا مد نظر است به معرفی دستگاه های لازم برای خط تولید کیسه فریزر می پردازیم.
.

  • دستگاه میکسر یا مخلوط کن مواد اولیه
  • دستگاه تولید نایلون یا کیسه فریزر رولی
  • دستگاه دوخت کیسه فریزر رولی 
  • دستگاه پرفراژ زن کیسه فریزر رولی
  • دستگاه کمپرسور هوای فشرده

 

دستگاه خط تولید کیسه فریزر

 

نحوه عملکرد دستگاه میکسر یا مخلوط کن مواد اولیه

در خط تولید کیسه فریزر رولی از دستگاه میکسر برای مخلوط و یک دست کردن مواد اولیه ای که برای تولید نایلون استفاده می شود، استفاده می کنند.

 

دستگاه تولید کیسه فریزر رولی

در خط تولید نایلون فریزر رولی دستگاه تولید نایلون جز مهمترین دستگاه هاست که به صورت اکسترودی (قالب) عمل می کند.
این دستگاه به روش حجمی، سطح مقطع و ضخامت مواد را کاهش می دهد، مواد پلیمری که خاصیت شکل پذیری خوب و بالایی دارند به وسیله ی غلتک هایی که در عرض های تعیین شده هستند تولید می شوند.

این دستگاه ها با توجه به عرض فیلم (رول) تولیدی در اندازه های مختلف وجود دارد به عنوان مثال برای تولید فیلم عریض، دستگاه دارای ابعاد بزرگتری می باشد. دستگاه تولید کیسه فریزر رولی با قالب مخصوص کیسه فریزر و به کمک یک کمپرسور هوای فشرده و مواد اولیه پلیمری، رول کیسه فریزر را  تولید می کند.

از دستگاه کمپرسور هوای فشرده در کنار دستگاه تولید نایلون استفاده می شود البته باید در نظر داشت که انتخاب کمپرسور مطابق با ظرفیت و میزان تولید کیسه فریزر انجام میشود.

 

دستگاه دوخت کیسه فریزر رولی

به وسیله ی دستگاه دوخت نایلون در زمانی که رول نایلون آماده شد اقدام به بستن یک سر کیسه ها می کنیم. این دستگاه رول نایلونی تولید شده را تبدیل به کیسه های فریزر می کند انجام عمل دوخت کیسه ها با استفاده از سیستم پرسی و حرارتی انجام می شود. این دستگاه ها دارای تنظیماتی است که با توجه به عرض کیسه فریزر تنظیم میشود.

 

دستگاه دوخت نایلون حبابدار

نمونه دستگاه دوخت نایلون حباب دار شرکت آرمان نوین پلاستیک پارت را در این ویدیو مشاهده می کنیم این دستگاه قادر به دوخت انواع نایلون می باشد از این دستگاه برای دوخت نایلون کیسه ای نیز استفاده می شود .

شما عزیزان می توانید انواع نایلون حبابدار را با دوخت و چاپ دلخواه تحویل بگیرید آرمان نوین پلاستیک پارت تولید کننده ی انواع نایلون ساده، نایلون استرچ، نایلون شیرینگ و نایلون حبابدار و…است برای خرید و مشاوره در زمینه انتخاب نایلون مناسب میتوانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

این دستگاه قادر است نایلون های متری را تبدیل به کیسه نایلون کند این نایلون های حبابدار برای بسته بندی کاربرد بسیار زیادی دارند.

 

دستگاه پرفراژ زن کیسه فریزر رولی

کیسه فریزرهای رولی جهت جدا شدن آسان از رول باید تحت عملیات پرفراژ قرار بگیرند که این عملیات توسط دستگاه پرفراژ زن (دستگاه دوخت کیسه های فریزر رولی) انجام می شود. دستگاه پرفراژ نایلون یا همان دستگاه دوخت کیسه فریزر در دو مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک یافت می شود.

 

بسته بندی کیسه فریزرهای رولی

در پروسه تولید کیسه فریزر آخرین مرحله، بسته بندی محصول می باشد که دارای اهمیت بسیار بالایی است. کیسه های فریزر رولی تولید شده توسط اپراتور انسانی بسته بندی شده و درون یک کارتن قرارداده می شوند و به صورت کلی دوباره بسته بندی می گردند. در مرحله ی بسته بندی با توجه به استاندارد باید روی بسته های بسته بندی شده ی نایلون فریزر، مشخصات تولید کننده، تاریخ تولید، مواد مصرفی و تاریخ انقضا حک شود.

نظرات شما

سمانه شاه حسینیسمانه شاه حسینی

سلام وقت بخیر برای کسبو کارم که در منزل هست نایلون بسته بندی میخواستم امکان داره 30 کیلو نایلون سفارش بدم یا باید حتما تهداد بالا سفارش بدم؟

پاسخ مدیر سایتپاسخ مدیر سایت

درود بر شما وقت بخیر، بله امکان پذیره برای ثبت سفارش لطفا با شماره های کارخانه تماس بگیرید. 09122863542 و 8-02156391595

اکبر حسن زادهاکبر حسن زاده

سلام وقت بخیر بنده میخواستم. اطلاعاتی در زمینه راه اندازی خط تولید کیسه فریزر داشته باشم بلکه انشالله با راهنمایی های شما در این کار بتونم انتخاب صحیح داشته باشم ممنون از لطف شما

پاسخ مدیر سایتپاسخ مدیر سایت

درود بر شما وقت بخیر، جناب حسن زاده برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر در مورد راه اندازی خط تولید کیسه فریزر با این شماره تماس بگیرید 09122863542

نیاز به نایلون دارید؟
یا میخواهید استعلام قیمت بگیرید؟

جهت درخواست استعلام قیمت از هرگونه از نایلون های تولید شده توسط آرمان نوین پلاستیک پارت، با ما تماس بگیرید.

درخواست استعلام قیمت