بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی

امروزه با بسته بندی محصولات کشاورزی می توان به سودآوری بسیار زیادی در صنعت کشاورزی رسید.
بسته بندی عامل بسیار مهمی در زمینه ی محافظت و نگهداری محصولات بشمار می آید همچنین در نظر داشته باشید که که بسته بندی مطلوب و زیبا در زمینه ی بازاریابی یک کالا از نکته ی بسیار حائز اهمیتی برخوردار است.

با توجه به زیاد بودن مقدار ضایعات محصولات کشاورزی بسته بندی مطلوب و با کیفیت می تواند باعث کاهش حجم این ضایعات و خسارت شده و از آن طرف باعث افزایش سودآوری می شود.
علاوه بر این بسته بندی مناسب باعث جلوگیری از ورود و نفوذ آلودگی و یا له شدگی  و خرابی محصولات در بخش حمل و نقل شود.

اغلب محصولات تولید شده توسط کشاورزان نظیر: ( انواع میوه ها،کشمش، زعفران، خرما و…) بدون بسته بندی و به صورت فله ای(کیلویی، بدون بسته بندی) به کشورهای دیگر صادر می شود و در همان کشورها با بسته بندی صادراتی شکیل و مناسب، همان محصولات با نام غیر ایرانی یا برند دلخواه به فروش میرسد که در نهایت سود اصلی را آنها می برند و کشاورز و تولید کننده ضرر میکند و یا به سود قابل دلخواهی که انتظار دارد نمیرسد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با اصول و اهمیت بسته بندی صادراتی آشنا کنیم تا بتوانید به سود دلخواه خود برسید.

 

نایلون بسته بندی ارزان

 

بسته بندی چیست؟

بسته بندی (محصولات کشاورزی یا حبوبات) از مهمترین اصول چرخه ی تولید بوده که  اول باعث تبلیغ و معرفی محصولات در بخش فروش می باشد و دوم باعث حفاظت و بالا بردن مدت زمان نگهداری یک محصول می شود.
در گذشته بسته بندی صرفا به منظور حفاظت از محصولات انجام می شد اما پس از انقلاب صنعتی اهداف دیگر نظیر جنبه های ارتباطی و تبلیغاتی نیز به آن اضافه شد.

به طوری که امروزه بسته بندی وظیفه ی انتقال پیام به مصرف کننده  را دارد و واسطه ای میان تکنولوژی و مصرف کننده است که موسسه بین المللی بسته بندی، آن را به عنوان پوشش محصول تلقی میکند.

معیار مهم برای بسته بندی محصولات صادراتی یا فروشگاهی در اصل (ترغیب خرید و تکرار در خرید همان محصول بسته بندی شده) می باشد.

جهت سفارش هرگونه نایلون با چاپ دورنگ در کلیه ابعاد، استعلام قیمت و یا پیگیری بار با ما تماس بگیرید.

تماس با کارخانه

بسته بندی و تاثیر آن بر نگهداری محصولات کشاورزی

بسته بندی باعث کاهش ضایعات و خسارات محصولات کشاورزی و افزایش طول عمر نگهداری این محصولات می شود و صرفا برای عرضه ی سالم هر کدام از این محصولات می باشد.

 

عوامل خسارت زای به محصولات کشاورزی

  • آسیب مکانیکی (ضربه، له شدگی محصولات ، فشار و سایش).
  • آسیب جوی یا شرایط آب وهوایی که (باعث تغییرات  ظاهری و شیمیایی در محصولات می گردد و محصولات به عبارت اکسید می گردند و در نهایت رنگ و مزه ی خود را از دست میدهند).
  • آلودگی بر اثر( میکروب ها، قارچ ها، حشرات) که در انتها منجر به خرابی و فساد محصولات می گردد.

 

بسته بندی و تاثیر آن بر فروش محصولات

با توجه به تغییر و تحولات و پیشرفت های تکنولوژی در کلیه صنایع وابسته به بسته بندی و چاپ، بسته بندی علاوه بر نقشی که در نگهداری محصولات کشاورزی دارد به عنوان یکی از عوامل موثر در تبلیغ و فروش محصولات می باشد و در بازار رقابتی به عنوان یک تجارت نیز محسوب می گردد.

به‌ طوری‌ که امروزه بسته‌ بندی به‌عنوان یکی از پنج اصول اصلی در شاخه ی بازاریابی قرار دارد (محصول Product ، قیمت Price ، توسعه فروش Positioning ، بسته‌بندی Packing ، مکان و موقعیت Place ) و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

 

قیمت نایلون بسته بندی

 

باید بدانید که بسته‌بندی صادراتی مناسب از روش ها و عناصر مختلفی برای جذب مشتریان استفاده می‌کند که برخی از این ویژگی ها عبارت‌اند از: جذابیت در انتخاب نام برند، طراحی زیبا و خلاقانه برای بسته بندی، تبلیغات موثر.

 

اهمیت انتخاب نام برند بسته بندی

استفاده از نام مناسب میتواند در ذهن مشتری تاثیرگذار باشد. هر چه انتخاب این نام ساده‌تر باشد، نفوذ آن در ذهن بیشتر و ماندگارتر خواهد بود. پس حتما در نظر داشته باشید که نیازی به انتخاب اسامی سخت یا پیچیده نیست گاهی انتخاب یک نام ساده و مرتبط تاثیر بیشتری دارد.

در صورتی‌ که واحد تولیدی دارای تولیدات متنوعی باشد بهتر است که همه ی محصولات تولیدی دارای یک نام واحد و یکسان باشند و کلیه ی فعالیت ها ی تبلیغاتی روی همین یک نام انجام شود.

 

اهمیت طراحی بسته بندی مواد غذایی

طراحی زیبا و شکیل بر روی بسته بندی محصولات به طور ناخودآگاه همه  نگاه‌ ها را به خود جلب کرده و عده ای از مشتریان را بی‌ اراده به‌ سوی خود می‌کشاند در نتیجه انتخاب طراحی زیبا و مناسب و البته خلاقانه برای بسته‌ بندی محصولات کشاورزی می‌تواند تأثیر قابل‌ توجهی بر فروش آن ها داشته باشد.

 

نایلون مناسب برای بسته بندی محصولات

برای بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی و غذایی، پلاستیک یا نایلون مورد استفاده از موارد بسیار مهمی است که حتما باید به آن توجه لازم را داشته باشید.

برای بسته بندی حتما باید از نایلون با کیفیت و مقاومی که از متریال درجه یک ساخته شده است استفاده نمایید تا که سلامت انسان را به خطر نیندازد.

 

انواع نایلون برای بسته بندی

  • نایلون بسته بندی ساده
  • سلفون بسته بندی
  • نایلون شیرینگ
  • نایلون شیرینگ حرارتی
  • نایلون حباب دار
  • نایلون پشت چسب دار
  • نایلون وکیوم

 

قیمت نایلون بسته بندی

قیمت نایلون بسته بندی به عوامل مختلفی همچون وزن نایلون، مواد استفاده شده در نایلون ضخامت نایلون و... بستگی دارد، شرکت آرمان نوین پلاستیک پارت تولید کننده ی انواع نایلون های ساده،نایلون حبابدار، نایلون شیرینگ نایلون کشاورزی و نایلون استرچ و …است که شما عزیزان برای استعلام قیمت نایلون و مشاوره برای انتخاب نایلون مورد نظر برای کالا یا محصول مورد نظر خود میتوانید با تیم مشاوره و فروش مجموعه ی آرمان نوین پلاستیک پارت تماس گرفته و نایلون مد نظر خود را به صورت مستقیم از درب کارخانه سفارش دهید.

همچنین شما میتوانید نام برند و طرح دلخواه خود را بر روی نایلون مد نظر برای بسته بندی و یا مصارف دیگر سفارش داده و با بالاترین نوع چاپ سفارش خود را تحویل بگیرید.

 

نایلون بسته بندی خشکیار

 

میخواهید از کیفیت اطمینان داشته باشید؟ برای دریافت رول نایلون جهت تست در ابعاد مختلف با شرکت آرمان نوین پلاستیک پارت تماس بگیرید.

تماس با کارخانه

نکات حائز اهمیت طراحی بسته بندی محصول

  1. در درجه اول طراحی باید شاخص ترین قسمت بسته بندی باشد.
  2. طرح بسته بهتر است اطلاعات لازم در مورد محتوی بسته ها را ارائه دهد.
  3. طرح بسته باید در کنار بقیه بسته ها طرح زیبایی ایجاد کند.
  4. برای جلب‌ توجه بیشتر بسته بندی ها باید از ترکیب رنگ های زیبا و گاه متضاد استفاده شود. 
  5.  توجه داشته باشید که رنگ‌ها احساسات مختلفی را برای افراد تداعی میکنند پس می‌توان با استفاده از رنگ‌هایی که در طراحی یک بسته استفاده می‌شوند خصوصیات اصلی محصول بسته‌بندی‌شده را به خریدار القا نمود.

 

اطلاعات روی بسته بندی

روی بسته های میوه به زبان فارسی و یا اگر بسته ها صادر می‌شوند به زبان انگلیسی و یا زبان مورد نظر خریدار موارد زیر باید درج شود.

  • نام و رقم میوه
  • محل تولید
  • سنگین خالص به کیلوگرم یا شمار میوه
  • نام و نشانی بسته کننده یا صادرکننده
  • نشانه بازرگانی
  • درجه کیفیت
  • عبارت فرآورده ایران

 

ارزانترین بسته بندی

بسته بندی به طور طبیعی باعث کاهش هزینه ها می شود. با استفاده از بسته بندی، محصولات موجود در فروشگاه ها بهتر عرضه می شوند چرا که بسیاری از اطلاعاتی که باید به وسیله ی اطلاعات درج شده بر روی بسته ها به مصرف کننده منتقل می شود و دیگر برای توضیح محصول نیازی به نیروی انسانی در فروشگاه ها نیست.

به همین دلیل هزینه های انسانی اینگونه کاهش می یابد. نکته ی دیگر این است که مصرف کننده وقت کمتری را برای خرید خود اختصاص می دهد، همچنین در نظر داشته باشید که  بسته بندی موجب کاهش هزینه حمل و نقل و انبارداری محصولات و مواد کشاورزی برای کارخانجات خواهد شد.

 

بسته بندی محصولات کشاورزی

محصولات کشاورزی که در صنایع غذایی به عنوان مواد اولیه استفاده می شوند، چنانچه برای مصرف تازه خوری برداشت شده باشند و یا مورد بسته بندی یا فرآوری قرار گیرند، حتما باید درجه بندی شوند.

نکات لازم برای درجه بندی محصولات کشاورزی:

1) درجه رسیدگی میوه
2) یکنواختی محصول از نظر شکل و اندازه

 در نظر داشته باشید که درجه رسیدگی محصول و زمان برداشت برای دو مرحله بسته بندی و فرآوری محصول به یک نسبت مورد اهمیت قرار دارد و در هر دو حالت باید محصولاتی که بسته بندی می شوند و یا در جریان فرایند فراوری قرار میگیرند، علاوه بر اینکه باید از نظر رسیدگی مشابه باشند، باید در زمان مناسبی از رسیدگی نیز برداشت شوند.

 

قیمت سلفون بسته بندی

 

به طوری که محصولاتی که به طور کامل سفت و رسیده می شوند به مرحله تازه خوری می رسند برای فرآوری مناسب نبوده همینطور محصولاتی هم که بیش از حد رسیده و خراب شده باشد نیز نباید در فرآوری (مثلا کنسرو یا کمپوت سازی) استفاده گردند. زیرا حرارات اعمال شده در طی مراحل کمپوت سازی یا کنسروسازی باعث تجزیه بیشتر بافت محصول و له شدن آن ها می شود.

 

رتبه بندی محصولات کشاورزی ایران

خرید کالای با کیفیت و مناسب خواسته و نیاز اصلی هر مشتری است. پس باید دقت کنید  تا محصولاتی که با زحمت بسیاری تولید شده اند تا حد ممکن با شرایط بهتری به فروش برسند.

اغلب محصولاتی که دارای ظاهر جذاب و شکیل‌ تری هستند به‌ طور طبیعی بهتر به فروش می‌رسند. از طرف دیگر حدود ۹۰ درصد از خریداران، میوه ها را از روی ظاهر آن انتخاب می کنند.

 

 اکثرا خریداران میوه، به هنگام خرید به نکات زیر دقت می کنند:

  • وضعیت ظاهری محصول
  • رنگ محصول
  • سلامت و پاکیزگی محصول
  • ترتیب چیده شدن میوه ها در ظروف بسته‌ بندی

با درجه‌ بندی مناسب تمامی نیاز مشتریان برآورده می شود. درجه‌ بندی محصولات علاوه بر تاثیری ظاهری که روی محصول دارد به مشتریان  این اطمینان را می دهد که در ازای پرداخت مبلغ تعیین‌ شده، کالای مناسب و با کیفیت را خریداری کرده اند.

 

شرایط صادرات میوه

برای صادرات میوه فاکتورهایی را مد نظر قرار داد تا بتوانید با بالاترین بازدهی آن ها را به فروش برسانید
و طبق استانداردهای تعریف شده محصول را آماده و ارسال کنید.
بهتر است محصول خود را بالاتر از استاندارد مشخص شده انتخاب و بسته بندی کنید.

هر تولید کننده در مرحله ی اول  باید شناخت کافی نسبت به محصولی که قراراست برداشت کند داشته باشد و نیاز بازار مقصد و هدف را با دقت آنالیز و بررسی نماید تا به بالاترین سود ممکن برسد.

دلیل شناخت و بررسی کردن این موارد کاملا واضح است، اگر درک درستی از
بازار هدف و یا محصول مورد نظر نداشته باشیم ممکن است هنگام صادرات ضرر زیادی را متحمل شویم.

جهت سفارش هرگونه نایلون با چاپ دورنگ در کلیه ابعاد، استعلام قیمت و یا پیگیری بار با ما تماس بگیرید.

تماس با کارخانه

قیمت میوه صادراتی

قیمت میوه های صادراتی در کشور با توجه به موارد زیر تعیین می شود و متغیر است:

  • زمان عرضه میوه ها
  • حجم فروش
  • نوع میوه ی عرضه شده
  • بازار هدف
  • بسته بندی میوه ها
  • کیفیت و رنگ و طعم میوه ها
  • ارگانیک یا غیر ارگانیک بودن

نظرات شما

هنوز کامنتی ثبت نشده است.

نیاز به نایلون دارید؟
یا میخواهید استعلام قیمت بگیرید؟

جهت درخواست استعلام قیمت از هرگونه از نایلون های تولید شده توسط آرمان نوین پلاستیک پارت، با ما تماس بگیرید.

درخواست استعلام قیمت