بازیافت نایلون و کیسه های پلاستیکی

اختراع پلاستیک به دست بشر کمک شایانی به پیشرفت صنعت کرده است. ما باید برای بازیافت پلاستیک و نایلون راهکاری بی اندیشیم زیرا امروزه زمین از انواع مواد پلاستیکی و نایلون اشباع شده و مشکلات زیست محیطی فراوانی ایجاد کرده که همگان را به فکر راه اندازی فرآیند بازیافت انواع پلاستیک انداخته است.

هر مواد پلاستیکی نظیر نایلون اگر در طبیعت رها شود، علاوه بر اینکه جان حیوانات بسیاری را به خطر می اندازد، باعث آلوده شدن خاک و آب شده و هرگز توسط طبیعت جذب و پاکسازی نمی شود. سالیان سال طول می کشد تا این مواد مصنوعی  جذب محیط  زیست گردند.

 

بازیافت و فواید بازیافت نایلون و پلاستیک

به طور کلی به پروسه ی تبدیل مجدد مواد مصرفی به موادی قابل استفاده بازیافت گفته میشود.در ابتدا برای این منظور جمع آوری مواد زایدی که به صورت زباله ی دورریز هستند ، لازم است پس از جمع آوری زباله ها تفکیک مواد اولیه تشکیل دهنده ی آن صورت می گیرد و این مواد مجددا در چرخه صنعت برای تولید کالای جدید استفاده  می شود.

یکی از انبوه ترین مواد غیر قابل بازیافت نایلون و پلاستیک بوده و فرآیند بازیافت نایلون های پلاستیکی از مهمترین زمینه های بازیافت در کره زمین می باشد.

امر بازیافت موجب می شود، مواد رها شده در طبیعت جمع آوری شده و علاوه بر آن، استخراج کمتری از منابع، ذخایر و معادن طبیعی و با ارزش زمین صورت می گیرد و مواد خام برای صنعت آیندگان باقی خواهد ماند.

شماری از فواید بازیافت مواد پلاستیکی عبارتند از :

 

مراحل بازیافت نایلون و پلاستیک

 

کاهش مکان های دفن زباله

از اولین و مهم ترین فواید بازیافت مواد پلاستیکی، کاهش محل های دفن برای مواد زاید می باشد؛ زیرا بیشتر اوقات  برای از بین بردن زباله ها ، به دلیل تجزیه ناپذیری  اقدام  به دفن آن ها می کنند. از آنجایی که زباله هایی مانند پلاستیک و نایلون به مدت زمان زیادی برای تجزیه شدن در محیط زیست نیاز دارند، به آن ها تجدید ناپذیر گفته میشود.

با توجه به این موضوع، بعد از دفن شدن در محل های دفن زباله زمان بسیار طولانی نیاز است  تا از بین برود و همچنین این مدت زمان بسته به روند و میزان تولید روزانه زباله ها به هیچ عنوان راهگشا نیست و باعث شده که هر روز مکان های  مورد نیاز برای دفن زباله رو به افزایش باشد. 

عمل بازیافت توانسته این مشکل را حل کند؛ زیرا  بازیافت کردن زباله ها نیازمندی  بشر را برای محل دفن به حداقل رسانده است. این موضوع یکی از مهم ترین مزیت هایی است که می تواند به مسئولین  کمک کند تا به خوبی بتوانند از شر زباله های پلاستیکی موجود در شهرها خلاص شوند. کاهش مکان های دفن زباله می تواند به حفظ  بیشتر و هر چه شایان تر محیط زیست کمک کند.

هم چنین این موضوع می تواند از آلودگی روز افزون خاک نیز جلوگیری کند که این مسئله در مناطقی که کشاورزی در آنها رونق دارد، بسیار حائز اهمیت است.

 

کاهش در مصرف نفت

همانطور که مشخص است در عصر حاضر  کاهش منابع سوخت های فسیلی یک مشکل بسیار بزرگ به شمار می آید. همچنین درآمد اصلی کشورمان از طریق فروش نفت و مشتقات آن است. پس حتما صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی می تواند تا حد قابل توجهی موجب افزایش سرمایه ی ملی نیز گردد. یکی از  راه حل ها برای مصرف کمتر سوخت های فسیلی بازیافت مواد پلاستیکی نظیر نایلون است؛

با این کار دیگر نیاز به مصرف بیش از حد سوخت های فسیلی برای تولید پلاستیک کمتر خواهد شد. با انجام این کار قادر خواهید بود پلاستیک های مصرف شده را از نو استفاده کرده و به هیچ عنوان نیاز به استفاده از نفت نخواهد بود.

در این پروسه پلاستیک قابل بازیافت به گرانول تبدیل شده  و دوباره به پلاستیک با شکل و کارایی دیگر تبدیل خواهد شد. 

همچنین در صنعت یکی از نایلون هایی که خیلی استفاده می شود   بوده که جمع آوری پسماند آنها میتواند بسیار در بازیافت تاثیر گذار باشد.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد: تفاوت نایلون و پلاستیک چیست

کاهش یافتن گازهای گلخانه ای

 مصرف بیش از حد سوخت های فسیلی زمین را با مشکلاتی همانند گرم شدن و همچنین سوراخ شدن لایه اوزون مواجه کرده است. از جمله منافع دیگری که بازیافت مواد پلاستیکی دارد، می شود  کاهش افزون گازهای گلخانه ای را ذکر کرد؛ زیرا گاهی اوقات به جای دفن کردن زباله ها برای از بین بردن آن ها  از روش سوزاندن استفاده می کنند و همین امرباعث تولید گازهای مضر گلخانه ای می شود.

تبدیل زباله های پلاستیکی به پلی اتیلن و گرانول اولیه می تواند مقدار بسیار زیادی از انتشار گازهای گلخانه ای  جلوگیری کند. 

 

کاهش زباله های موجود در طبیعت

بودن زباله های پلاستیکی در طبیعت از بزرگترین مشکلات حال حاضر و مضر برای محیط زیست است. علت این مشکل به طور معمول این است که افرادی بعد از طبیعت گردی زباله های خود را در طبیعت رها میکنند. از این حیث اگر کارگاه های بازیافت زباله در یک شهر موجود باشد و زباله ها را خریداری کنند، این موضوع می تواند مقدار چشمگیری به حفظ محیط زیست کمک کند.

افرادی برای انجام وظایف انسانی خود این زباله ها را از سطح شهر یا طبیعت جمع آوری کرده و تفکیک میکنند که به نوبه ی خود نقش مهمی را در فرآیند بازیافت ایفا میکنند.

 

 سودآوری بازیافت

بازیافت زباله های پلاستیکی نظیر نایلون علاوه بر حفظ محیط زیست ، می تواند یک کسب و کار بسیار سود ده  باشد. بازیافت زباله ها به طلای کثیف شهرت دارد و می تواند برای افرادی که مبادرت به انجام این کار می ورزند بسیار مقرون به صرفه باشد.

به علت این که شما می توانید زباله های پلاستیکی را  با قیمت بسیار پایینی تهیه کرده و بعد از تبدیل آنها به گرانول، سود قابل توجهی را ازاین کار بدست آورید. سود دهی این صنعت به حدی است که بسیاری از کشورها حتی به خریداری این زباله ها روی آورده اند.

 

فروش خط بازیافت نایلون

 

مراحل بازیافت نایلون و کیسه های پلاستیکی

 فرآیند تبدیل نایلون و زباله پلاستیکی به گرانول بسیار آسان بوده و  آن را با استفاده از یک سری ماشین آلات مجهز انجام می دهند. این مزیت  یکی از دلایل اصلی سود بخشی این تجارت است. 

بازیافت به تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته نیاز دارد که با وجود این تجهیزات در هر کشور می توان علاوه بر پاکسازی زباله های تولیدی از طبیعت ، با قیمتی کمتر، چرخه تولید را رونق بخشد

 

خط بازیافت پلاستیک نایلون:

  1. تفکیک 
  2. شست و شو 
  3. سنگین سازی
  4. گرانول سازی

و این فرآیند با توجه به میزان کثیفی اولیه زباله به دو روش نیمه اتوماتیک و اتوماتیک انجام میشود.

 

هزینه بازیافت پلاستیک و نایلون

برای محاسبه ی سود خالص این صنعت می بایست قیمت مواد اولیه و هزینه های غیره را از قیمت فروش محصول نهایی کم کنیم .

این هزینه ها شامل: اجاره یک سالن، حقوق و مزایای کارکنان به اضافه ی بیمه، پرداخت قبوض آب و… ، تعمیردستگاه ها و تامین موارد مصرفی درآنها نظیر بلبرینگ ها و تسمه سود آوری این عرصه به قدری بالا بوده که میتوان در سال های ابتدایی مقدار سرمایه اولیه را جبران کرد.

نظرات شما

هنوز کامنتی ثبت نشده است.

نیاز به نایلون دارید؟
یا میخواهید استعلام قیمت بگیرید؟

جهت درخواست استعلام قیمت از هرگونه از نایلون های تولید شده توسط آرمان نوین پلاستیک پارت، با ما تماس بگیرید.

درخواست استعلام قیمت