نایلون بسته بندی لوازم یدکی

نایلون قطعات خودرو

پلاستیک(نایلون)، یکی از مهم‌ترین موادی است که برای ساخت و بسته بندی قطعات خودرو به کار می‌رود. این مواد به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، شامل سبکی، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر حرارت و سایش، جایگزین مناسبی برای فلزات در بسیاری از قطعات خودرو محسوب می‌شوند.

برای مثال، پلاستیک ممکن است برای تولید قطعاتی مانند بشقاب ترمز، صفحه نمایش داخلی، پنجره‌های جلو و عقب، سیستم‌های خنک کننده، پوشش‌های گرمایشی، لوله‌های بازیافت آب و... استفاده شود. همچنین، پلاستیک در مواردی که کنترل وزن مهم است، مانند تولید بدنه خودرو، نیز به کار می‌رود.

به طور کلی، استفاده از پلاستیک در تولید قطعات خودرو به دلیل کاهش وزن، صرفه‌جویی در سوخت و افزایش بازیافت پذیری، مورد توجه قرار گرفته است.

 

بسته بندی قطعات خودرو

بسته‌بندی قطعات خودرو، بسته به نوع و اندازه قطعات به صورت جداگانه یا در بسته‌های مختلف انجام می شود. برای مثال، قطعات بزرگ خودرو مانند موتور، شاسی، دیفرانسیل و گیربکس به صورت جداگانه بسته‌بندی می‌شوند. اما قطعات کوچکتر مانند لوازم جانبی، روغن موتور، فیلتر هوا و ... به صورت بسته‌بندی شده های کوچکتر با استفاده از نایلون ساده انجام شده و به فروش می رسند.

همچنین، در صورتی که قطعات خودرو جهت حمل و نقل به مقصدی دیگر ارسال شوند، بسته‌بندی آن‌ها با استفاده از نایلون یا پلاستیک حبابدار ضربه گیر انجام می‌شود که بتوانند در برابر ضربه و خراش مقاوم باشند و آسیب نبینند.

 

نایلون بسته بندی قطعات یدکی

 

نایلون بسته بندی لوازم یدکی

نایلون بسته‌بندی لوازم یدکی خودرو به منظور بسته‌بندی و حمل لوازم یدکی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بسته بندی که معمولا به عنوان پوشش حفاظتی برای قطعات یدکی استفاده می شود، می تواند از قطعات یدکی در برابر آب، رطوبت، گرد و غبار، خش و ضربه محافظت کند.

 همچنین در قسمت انبار و یا حمل و نقل؛ هر کدام از این قطعات یدکی بسته بندی شده را با استفاده از نایلون حباب دار یا همان پلاستیک حبابدار ضربه گیر بسته بندی می کنند تا از صدمات ناشی حمل و نقل و تماس قطعات با یکدیگر خودداری شود و آسیب نبینند.

 

نایلون بسته بندی قطعات خودرو

در صنعت بسته‌بندی لوازم خودرو از انواع مختلفی از نایلون‌ها جهت بسته‌بندی محصولات استفاده می‌شود؛ چند نمونه از انواع نایلون‌های مورد استفاده در بسته‌بندی لوازم خودرو عبارتند از:

نایلون استرچ: این نوع نایلون به دلیل شفافیت و قابلیت انعطاف‌پذیری مناسبی که دارد برای بسته‌بندی قطعات کوچک و حساس مانند پیستون و سیم‌های الکتریکی استفاده می‌شود.

نایلون پلی‌پروپیلن: این نوع نایلون به دلیل دارا بودن برخی از خصوصیاتی همچون مقاومت در برابر شکستگی، خمش و حرارت بالا برای بسته‌بندی قطعات سنگین تر مانند دیفرانسیل و گیربکس استفاده می‌شود.

نایلون حباب دار: این نوع نایلون که با حباب های کوچک و یا بزرگ در بازار وجود دارد برای بسته‌بندی قطعات بزرگ و سنگین مانند: موتورها و قطعات بدنه خودرو و یا قطعات شکستی مانند آینه بغل خودرو و یا لنز چراغ خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

نایلون شیرینگ: این نوع نایلون به دلیل ویژگی‌هایی مانند قابلیت مقاومت در برابر حرارت و شعله‌سوزی برای بسته‌بندی قطعات الکترونیکی و قطعات فله ای که قرار است ارسال شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد در واقع تعدادی از قطعات را به صورت یکجا می توان با این نایلون ثابت کنار یکدیگر قرار داد تا در حمل و نقل این قطعات فضای کمتری را بگیرند.

نایلون ساده: از نایلون ساده برای بسته بندی صندلی خودرو استفاده می شود.

نایلون چسبدار: از نایلون چسبدار در قسمت‌های مختلف خودرو استفاده می شود، این نایلون معمولاً برای پوشاندن و حفاظت از قطعات خودرو در طی فرآیندهای تولید و حمل و نقل به کار می‌رود. مثلاً از نایلون پشت چسبدار برای پوشاندن داشبورد، محفظه موتور، پنجره‌های خودرو و ... استفاده می شود همچنین در برخی موارد، این نوع چسب ممکن است برای روکش کردن قطعاتی از خودرو مانند تغییر رنگ خودرو، استفاده شود.

 

خرید نایلون کیلویی

شرکت آرمان نوین پلاستیک پارت تولید کننده ی انواع نایلون حباب دار، نایلون استرچ، نایلون شیرینگ، نایلون چسبدار، سلفون بسته بندی با کیفیت و به صورت کاملا مستقیم و بدون واسطه است. خرید انواع نایلون به صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است. همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید و مشاوره در انتخاب نایلون مناسب برای کسب و کار خود با مشاورین مجموعه آرمان نوین پلاستیک تماس حاصل فرمایید. 

 

فروش نایلون بسته بندی کیلویی

 

 بسته بندی قطعات صنعتی

بسته‌بندی قطعات صنعتی معمولاً به دو دلیل انجام می‌شود. اولین دلیل، حفاظت و حفظ کیفیت قطعات در طول حمل و نقل و دومین دلیل، سهولت در انبارداری و ردیابی قطعات است.

برای بسته‌بندی قطعات صنعتی می‌توان از نایلون های حباب دار، کارتن‌های چند لایه، پالت‌های چوبی و یا فلزی، کیسه های پلاستیکی و یا محافظ‌های بادکنکی شکل استفاده کرد. هر کدام از این روش‌ها، مناسب برای بسته بندی نوع خاصی از قطعات صنعتی هستند.

هر قطعه صنعتی نیاز به بسته‌بندی مناسبی دارد. برای مثال، قطعات شفتی باید در جعبه‌های مقوایی با نایلون حبابدار برای جلوگیری از ضربه خوردن حمل شود. از طرفی، قطعات الکترونیکی ممکن است نیاز به این داشته باشند که در جعبه‌های ضد الکتریسیته ساکن قرار گیرند.

در هر صورت، بسته‌بندی قطعات صنعتی باید با توجه به خصوصیات قطعه و شرایط حمل و نقل آن، صورت گیرد تا قطعات به صورت سالم و با کیفیت تحویل خریداران قرار بگیرند.

 

قطعات پلاستیکی خودرو


امروزه از پلاستیک برای ساخت اکثر قطعات صنعتی استفاده میکنند، پلاستیک در صنعت ماشین سازی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چرا که بسیار مقرون به صرفه تر از فلزات و… می باشد.

قطعات پلاستیکی خودرو شامل بسیاری از قطعات مختلفی هستند که در ساخت و تولید خودرو استفاده می‌شوند. برخی از این قطعات عبارتند از:

  • بدنه خارجی خودرو (مانند رادیاتور کاور، پنل‌های جانبی، کاور موتور، شیشه‌های جلو و عقب و ...)
  • قطعات داخلی خودرو (مانند کیسه هوا، صندلی‌ها، کنسول مرکزی، پنجره‌ها و ...)
  • قطعات موتور (مانند کاور موتور، فیلتر هوا، لوله‌های سوختی، پمپ سوخت و ...)
  •  قطعات سیستم تعلیق (مانند بالشتک، بوش و ...)

 همگی این قطعات، از پلاستیک ساخته شده اند.

قطعات پلاستیکی به دلیل وزن سبک، مقاومت در برابر خرابی و آسیب‌های ناشی از ضربه، قابلیت شکل‌دهی و طراحی آسان، هزینه پایین تر نسبت به فلزات و ... برای صنعت خودروسازی بسیار مهم و حیاتی هستند.

همچنین باید بدانید که برای بسته بندی قسمت های مختلف خودروهای تولید شده از نایلون ساده، نایلون حباب دار، نایلون چسبدار… استفاده می شود.

نظرات شما

هنوز کامنتی ثبت نشده است.

نیاز به نایلون دارید؟
یا میخواهید استعلام قیمت بگیرید؟

جهت درخواست استعلام قیمت از هرگونه از نایلون های تولید شده توسط آرمان نوین پلاستیک پارت، با ما تماس بگیرید.

درخواست استعلام قیمت